Caminante no hay camino

Caminante, son tus huellas
el camino y nada más;
Caminante, no hay camino,
se hace camino al andar.
Al andar se hace el camino,
y al volver la vista atrás
se ve la senda que nunca
se ha de volver a pisar.
Caminante no hay camino
sino estelas en la mar.

-Antonio Machado

Fa uns mesos, arrel d’uns quants esdeveniments vaig decidir fer el Camino de Santiago. El detonant però va ser la meva germana Clara quan va dir que volia fer-lo amb unes amigues. Despres de rumiar-ho una mica (res, cinc minuts) ho vaig tenir ben clar.

El méu objectiu principal era fer part de “El Camino del Norte”, de San Sebastian a Bilbao, jo i la meva motxila. Era l’ideal, passava per terres Basques que fa poc vaig visitar i em van enamorar. També trobava que el camí francès era massa popular, i els altres estaven massa lluny d’on volia anar (n’hi ha uns 5 o 6). Però finalment per vàries raons de pes vaig decidir canviar els plans a ultima hora. Sí, el dia abans de marxar.

Vam empendre El Camino el dilluns 21 de març amb me germana Clara i dos amigues seves (i meves jeje), la Roser i l’Anna. En aquesta ocasió però el francès, de Pamplona a Logroño. Les meves expectatives van canviar per complet al arribar. Camps verds infinits, molins de vent i camins de sorra inunden els paisatges del regne de Navarra. Un paisatge preciós i diferent al que estem acostumats.

Encara que sigui la típica dita, el camino t’aporta moltes coses. Moltes, moltíssimes de bones, i algunes de no tant bones… Però de tot se n’apren. La tranquilitat i la felicitat regnen als camins cap a Santiago, poques coses poden fer canviar el teu estat, és algo dificil de trencar. Els peregrins, alberguistes i els pròpis habitants no ens podien haver tractat millor. El camino és de tots i tothom el comparteix amb tu.

No m’enrollo més… Per ser sincer la càmera no la vaig treure massa durant aquests dies, més ben dir no la vaig treure. En tenia prou amb contemplar els paisatges amb els meus propis ulls (i la càmera estava molt amagada…). Per això només tinc unes quantes fotos de les dos capitals que vam visitar (Pamplona i Logroño).

Buen camino!

Pamplona

IMG_0466IMG_0467IMG_0475IMG_0464IMG_0471IMG_0476IMG_0469

Logroño

IMG_0479IMG_0527IMG_0536IMG_0502IMG_0491IMG_0497IMG_0532IMG_0478IMG_0529

Anuncis

Deixa un comentari

